Facebook Pixel
55+ års erfarenhet 55+ års erfarenhet
Säker betalning Säker betalning
Personlig rådgivning Personlig rådgivning
Snabb leverans Snabb leverans
Fri frakt till butik Fri frakt till butik
|

Frakt och leveranser

Leveranstid

Vi skickar lagervaror inom 1–4 arbetsdagar efter att beställning lagts. Beställningsvaror erhåller leveranstid först efter orderläggning hos vår leverantör och meddelas till dig via mejl.

Leveransalternativ

Köp via ehandel:

Vid köpet väljer du mellan två olika val, att hämta ordern i vår butik eller få den levererad med DHL. Din order skickas till en DHL service point om den väger under 20 kg. (Gäller ej skrymmande eller extra känsliga varor). Beroende på vikt/storlek kommer din beställning kosta 59:- SEK eller 139:- SEK. 

- Hämta i vår butik i Bromma - kostnadsfritt och snabbast. Du får en sms- eller e-postavisering när ordern är klar för upphämtning.

- Leverans till postombud - Vi skickar paketet till DHL’s Service point som ligger närmast den angivna leveransadressen.

- Hemleverans - För varor över 20 kg eller känsliga varor (t.ex. golvglas) och skrymmande varor. Levereras till port eller tomtgräns, inbärning ingår ej.


Köp i fysisk butik:

Hemleverans alternativt direktleverans av beställningsvaror efter överenskommelse.

Observera alla våra transporttjänster och frakter endast gäller i Sverige. 

Leverans till ombud

Leverans till ombud innebär att beställda varor skickas som paket med DHL till den angivna leveransadressens närmaste ombud/utlämningsställe. Ombudet aviserar dig med ett SMS när ditt paket är framme. Du kan även använda appen Mina paket för att följa paketet från oss till ditt utlämningsställe.

Villkor för leverans till ombud:

- Vikt: max 20 kg

- Längd: max 120 cm

- Bredd: max 50 cm

- Höjd: max 50 cm

Hemleverans

- Hemleverans med DHL efter överenskommelse eller för paket över 20 kg.

- Kostnaden på hemleverans baseras på beställningens storlek och vikt och kostar mellan 375–1000:- SEK.

- Hemleverans sker med DHL på dagtid. DHL aviserar dig på telefon före leverans.

- Hemleverans sker till port eller tomtgräns i mån av framkomlighet. Inbärning ingår ej.

Vid avlastning ska varorna inspekteras noggrant av mottagaren innan leveransen kvitteras. Om några skador syns på emballage eller på varan vid mottagandet ska detta noteras på fraktsedeln innan mottagaren kvitterar fraktsedeln. Fraktbolag ställer ej av gods utan kvittens av kund eller för kundens räkning ansvarig mottagare. Detta innebär att du ansvarar för att det finns någon som kan ta emot och kvittera godset när leveransen utförs.

Vi reserverar oss för tillägg på fraktavgiften vid varor med skrymmande mått, till exempel färdiga basturum.

Direktleverans av beställningsvaror

Beställningsvaror med direktleverans levereras med vår leverantörs transportör. De aviserar dig om leveransen. Synliga transportskador anmäls omgående till transportören och ska i regel noteras på fraktsedeln.

Vid hinder för leverans

Paket som ej hämtas ut hos ombud

Ej uthämtade paket returneras till oss ca. 7 dagar efter ankomsten. Vi tar då ut en returavgift för att täcka de kostnader vi har i samband med returen.

Ej mottagen order vid hemleverans eller direktleverans

Om du inte är anträffbar vid avlastning av din beställning debiteras du för de kostnader som uppstår vid en så kallad bomkörning.

Transportrisk

Alla skador som kan uppstå under transporten hem till dig står transportören för via Bastuspecialisten. Om du vid mottagandet mot förmodan skulle upptäcka att försändelsen är transportskadad ska du genast på plats anmäla detta till transportören genom att notera detta på fraktsedeln innan leveransen kvitteras och därefter kontakta oss för ny order. Om transportören inte tar på sig skadeansvar ska du snarast kontakta oss. Detsamma gäller för eventuella dolda skador som upptäcks inom 2 månader från mottagandet. Vi rekommenderar dig att avemballera och kontrollera ditt gods vid ankomst.

Vid retur av ångrat köp från kund, står kunden för skador som kan uppstå under transporten.